sábado, 7 de enero de 2017

PIPET 3 L'ATMOSFERA I L'HIDROSFERA




PIPEC 3


L´ATMOSFERA I LA HIDROFERA



A.- SIMULA ELS EFECTES DE LA PLUJA ÀCIDA EN LES PLANTES



  1. Es produïx alguna alteració en el full com a conseqüència de la “pluja àcida”? De quin tipus? Descriu-la
    Si es produex una alteració en el full.
    Al posar àcids la fulla canvia de color. Necessitem utilitzar àcids que simulen l´efecte de la pluja àcida i fulles verdes. Al possar els àcids , passat dos dies ,les fulles es tornen grogues i marrò oscur casi negres.


  1. Què àcid ha produït major alteració?
    Àcid sulfúric


3. D´on procedixen majoritàriament els òxids de sofre i de nitrogen?

Oxids de sofre :
Es produeixen:
  • de manera natural: erupció dels volcans
  • de manera artificial: pels humans i les seues accions: al cremar carbó i petroli per a produir energia i calor i en la combustió dels motors dels vehicles i en les empreses metal.lùgiques .
Oxids de nitrogen:
Es produiexen:
  • de manera natural: descomposició bacteriana de com`postos nitrogenats (s'utilitzen com a fertilizants)
  • de manera artificial: procedeixen de la combustió de materials d'origen fòssils com carbó i petroli a altes temperatures en industries, llançaments de cohets i avions, explosions nuclears...




4.Com penses que es podria evitar este problema?

Amb un compromís dels governs per a canviar o millorar les lleis i amb un compromís de la societat.
Informant i educant a la gent sobre el perill de la pluja àcida i com evitar-ho.

5.Comenta accions que podem fer per a minimitzar este problema.

  • Controlar l'emissió de gasos de les indústries
  • Reduir el consum de combustible fòssil com carbó i petroli
  • Augmentar el consum d'energia neta: solar, eòlica...
  • Controlar el consum d'energia elèctrica en els hogars i en les indústries.
  • Augementar el sistema de filtració de gasos en els vehicles
  • Augmentar el nombre dels arbres plantant més boscos i protegin els que tenim
  • En els hogars, oficines, col·legis...informar a la gent de les millores que eviten la pluja àcida
  • Utilitzar correctament aparells elèctrics
  • Millorar l'eficiencia energètica ( bombetes led, aparell que consumisen menys...)
  • No utilitzar aparells que cremen gasolina com motoserres...
  • No utilitzar plàstics (utilitzen combustibles fòssils per a la seua fabricació)





























B.- EXPERIMENTS AMB EL CICLE DE L'AIGUA

1.En el moment que encendem la mistera què succeïx en l´interior?Amb quina etapa del cicle del l´aigua ho relaciones?

Augmenta la temperatura de l'aigua al calfarse
Ho relacione amb l'etapa de l'evaporació


2.Què ha succeït en el recipient xicotet al final del procés?Amb quina etapa del cicle de l'aigua ho relaciones?De quin color és l´aigua en el dit recipient?

Han caigut gotes d'aigua
Ho relacione amb l'etapa de la precipitació.
L'aigua és blava (aigua mes coloran blau)


3.Relitza un esquema del cicle de l'aigua on apareguen els diferents processos que ho constituïxen




Les etapes del cicle de l'aigua són:
  • Evaporació
  • Transpiració
  • Condensació
  • Precipitació
  • Deslliçament superficial
  • Infiltració



4.Per que es diu que el cicle de l´aigua és tancat?

Perquè comença i finalitza al mateix lloc: el mar
El cicle de l'aigua és continuo i passa sempre per les mateixes parts o etapes

C.-ESTUDIA LA DEPURACIÓ DE L'AIGUA.


1.Compara les característiques de l´aigua abans i després de la depuració i extrau conclusions. Presenta el quadro de les observacions i els comentaris relacionats.

L'aigua, abans de depurar-la estava bruta i tenia sustàncies dins. L'olor era desagradable (fea pudor) i no era transparent per la brutícia que tenia.
Després del procés de depuració vam trobar aigua neta, trsnsparent i sense olor
No vam mesurar el ph
El procés de depuració lleva les sustàncies que porta l'aigua i que provocarien malalties a les persones i els animals. Ens permet reutilitzar aigues brutes.


Color
Olor
Transparencia
Ph
Abans de depurar
Groc amb substàncies
Desagradable
No transparent. Té restos
-
Després de depurar
Transparent
Sense color
Inolora
Transparent
-


2.Creus que l´aigua encara que depurada es podria beure? Per què?

El aigua depurada es pot utilitzar per a regar, apagra incendis, netejar carrers... però no es pot beure. Precisa potabilitzar perquè per a poder beure es precís llevar els microrganismes que pot portar amb processos químics i amb filtres especials. Aquestos microorganismes poden provocar malalties a qui beu.


3.Quines avantatges i inconvenients li trobes a este mètode?

Avantatges:
  • Permet reutilitzar l'aigua per a regar, apagar incendis, netejar...
  • Evita utilització inadecuada d'aigua potable
  • Són mètodes fàcils d'aplicar a aigua bruta

Inconvenients:
  • Precissa instalacions especials
  • S'ha de detruir convenientment els residus que es generen
  • Generen mal olors (les plantes depuradores)









Jorge Marco Bielsa
1º ESO A nº 16

No hay comentarios:

Publicar un comentario